انتشار اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید

 

 

شرکت OpenAI دو ماه پیش اپ ChatGPT را برای گوشی های iOS منتشر کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود که این برنامه به زودی برای اندروید منتشر خواهد شد؛ و چند روز قبل نیز اعلام کرد که کاربران گوشی های اندروید نیز می توانند به زودی به این اپ دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید

OpenAI با انتشار توییتی، از عرضه برنامه ChatGPT برای سیستم‌عامل اندروید خبر داد. البته این اپلیکیشن درحال‌حاضر تنها در چند کشور آمریکا، هند، بنگلادش و برزیل در دسترس کاربران قرار گرفته است، بااین‌حال به‌زودی کاربران کشورهای دیگر هم قادر به دانلود و استفاده از این چت‌بات محبوب خواهند بود.

اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید

درحالی اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید منتشر شده است که کمتر از یک ماه پیش مشخص شد که برای اولین‌بار از زمان عرضه عمومی، تعداد کاربران این چت‌بات کاهش یافته است. بنابراین با عرضه برنامه مخصوص اندروید چت جی‌پی‌تی، شاید تعداد کاربران این چت‌بات روند صعودی به خود بگیرد.

ChatGPT یک موفقیت بزرگ برای OpenAI و البته صنعت هوش مصنوعی محسوب می‌شود که پس از عرضه آن، شاهد انتشار چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بی‌شماری از سوی شرکت‌های مختلف بودیم. ChatGPT در نسخه رایگان و پلاس در اختیار کاربران قرار گرفته که نسخه پلاس پولی است و از مدل زبانی بزرگ GPT-4 استفاده می‌کند. برای دانلود نسخه اندروید ChatGPT به این لینک مراجعه کنید.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که اگرچه اپلیکیشن ChatGPT حالا برای اندروید منتشر شده، اما مدت‌هاست مدل زبانی GPT-4 از طریق چت‌بات Bing AI در اختیار کاربران اندرویدی قرار دارد. درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها شروع به عرضه چت‌بات مخصوص خود کرده‌اند، هنوز اپل در چنین مسیری گام برنداشته است. البته طبق گزارشی، اپل روی چت‌بات Apple GPT کار می‌کند و حتی کاربران به‌صورت درون‌سازمانی درحال استفاده از آن هستند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1402
معرفی گوشی nova 11i هواوی

جدیدترین محصول هواوی، گوشی nova 11i است که به تازگی به بازار معرفی شده است. این مدل جدید نشان دهنده تمرکز هواوی بر یکپارچه سازی فناوری و طراحی در سری نوا است. این تلفن دارای ترکیبی چشمگیر از زیبایی شناسی و عملکرد است. با این حال، چیزهای بیشتری برای کشف در مورد nova 11i وجود دارد، زیرا به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی همه سرویس های Google را روی دستگاه نصب کنند. پس به شما پیشنهاد می کنیم که با مطالعه ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ظاهری چشمگیر با طراحی نمادین حلقه‌ها در مدار ستاره‌ها

این گوشی هوشمند طراحی کلاسیک حلقه ستاره نسل‌های قبلی نوا را به ارث برده است که تصویر دو ستاره در یک مدار را تداعی می‌کند. با تبعیت از تعهد nova به برتری، صفحه‌نمایش تخت گوشی، با حاشیه‌های بسیار باریک 1 میلی‌متری احاطه شده که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 94.9 درصد را قابل‌توجه کرده است. جدا از این، ضخامت 8.55 میلی متر و وزن 193 گرم گوشی هوآوی nova 11i، آن را برای نگه داشتن با یک دست، مناسب کرده که می‌توان آن را به راحتی در کیف یا جیب جا داد.

شارژ در یک چشم به هم زدن

گوشی هوآوی nova 11i به توربو سوپرشارژ 40 واتی مجهز است که به شما امکان می‌دهد تنها در مدت زمان 30 دقیقه، گوشی را تا 60 درصد شارژ کنید. این گوشی هوشمند دارای یک سیستم حفاظتی شارژ باتری 22 لایه است که به شما اطمینان دهد که می‌توانید با خیال راحت گوشی خود را با سرعت کامل شارژ کنید و از عمر نامحدود باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با خیال آسوده استفاده کنید. گوشیnova 11i مصرف باتری را با شناسایی و محدود کردن توان مصرفی برنامه‌های غیرضروری مدیریت می‌کند.

سینما به سبک nova 11i

هوآوی nova 11i با صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی، نسبت صفحه نمایش به بدنه 94.9 درصد و حاشیه بسیار باریک 1 میلی‌متری برای تماشای همه جانبه فیلم‌ و ویدیو، یک انتخاب مناسب است. این گوشی هوشمند با الگوریتم‌های پیشرفته و راه‌حل صوتی Histen 8.1 برای بهبود کیفیت صدا ارائه می شود و ویژگی‌های حفاظت از چشم مانند تطابق نور، حالت شب، حالت کتاب الکترونیکی و حالت محافظت از چشم را برای مشاهده راحت‌تر در محیط کم‌نور ارائه می‌دهد.

هواوی نوا 11 i

فرصت عکاسی با دوربین دوگانه هوش مصنوعی

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.8، سنسور 1/2 اینچی و فناوری فیوژن پیکسلی 4 در 1 برای ایجاد پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.6 میکرومتری است. دوربین با رزولوشن بالا به‌طور یکپارچه با راه‌حل RAW ، ثبت تصاویر خیره‌کننده در محیط‌های کم‌نور و نور پس‌زمینه را امکان‌پذیر می‌کند.

Super Night Shot 2.0 عکس‌هایی روشن و واضح تولید می‌کند. این ویژگی به‌طور هوشمند روشنایی تصویر را افزایش و جزئیات را شفاف‌تر نمایش می‌دهد و حالت و حرکت پرتره‌ها را به‌طور واقعی‌تری ثبت می‌کند.

AI Snapshot از یک الگوریتم تشخیص حرکت اختصاصی هوآوی برای ردیابی حرکت در زمان واقعی و تنظیم سرعت شاتر استفاده می‌کند.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی از تقسیم بندی پرتره و سلفی با نور پس زمینه پشتیبانی می‌کند. در همین حال، AI Beauty 5.1 و الگوریتم‌های زیباسازی هوش مصنوعی ویژگی‌های صورت را بهبود می‌بخشند، پوست را صاف می‌کنند و سایر ویژگی‌های زیباسازی را ارائه می‌دهند.

دورهمی سرویس‌های گوگل در nova11i

برای استقاده از سرویس‌های دانلود و نصب اپلیکشین و موتور جستجوی اختصاصی هوآوی یعنی پتال سرچ، تنها کافیست یک شناسه هوآوی داشته باشید. پس از ساخت شناسه هوآوی از طریق ایمیل و انتخاب منطقه United Arab Emirates، وارد اپ گالری هوآوی شوید و تمامی اپلیکیشن‌های پرکاربرد از جمله اسنپ، تپسی، آپارات، فیلیمو، دیجی کالا، اپلیکیشن‌های همراه بانک و... را دانلود و نصب کنید. فراموش نکنید که پتال سرچ هوآوی، یک موتور جستجوی قوی برای تمامی محتواها و حتی اپلیکیشن‌ها است که لیستی از بازارهای دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن همچون اپ گالری هوآوی یا APKpure در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید نرم افزار موردنظر خود را دانلود کنید.

قابلیت گوشی هواوی

نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید سرویس‌های گوگل را نیز در گوشی خود نصب و به راحتی از آنها استفاده کنید. تمامی اپلیکیشن‌های گوگل از طریق اپ گالری هوآوی قابل دانلود و استفاده هستند. به این ترتیب که در نوار جست‌وجو، برای مثال نام Google Map را جستجو و دانلود کنید. مشاهده خواهید کرد که همراه با برنامه‌ موردنظر، اپلیکیشن GBox نیز به صورت خودکار نصب خواهد شد.

لازم به ذکر است، ورود به حساب کاربری گوگل تنها برای بار اول مورد نیاز است. برای دانلود و استفاده از سایر سرویس‌های گوگل از اپ گالری، نیازی به ورود مجدد به حساب کاربری گوگل ندارید.

فضای ذخیره‌سازی بی‌پایان با nova 11i

گوشی HUAWEI nova 11i با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ یعنی فضای کافی برای ذخیره 160 اپیزود سریال، 10000 آهنگ یا 70 فیلم فوق‌العاده HD. دانلود برنامه‌ها و بازی‌ها اکنون بسیار سریع‌تر و ساده‌تر شده است.

گوشی نوا 11 آی

رابط کاربری EMUI 13؛ تجربه‌ای هوشمندتر برای همه

با پشتیبانی از EMUI 13صفحه اصلی گوشی سبک مینیمالیستی پیدا می‌کند که آن را برای شخصی‌سازی کاربران بسیار مناسب‌تر می‌کند. ویجت‌های سرویس کمک می‌کند تا با کشیدن دست به سمت بالا روی آیکون برنامه، یک ویجت تولید کنید، که می‌تواند بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی، پنهان یا نمایش داده شود.

دلایل زیادی برای انتخاب گوشی nova 11i وجود دارد اما اگر هنوز برای خرید آن مردد هستید، شاید بهتر باشد در جریان قیمت این گوشی نیز قرار بگیرید. قیمت گوشی Nova 11i، جدیدترین عضو خانواده nova در بازه‌ای بین 10 تا 15 میلیون تومان قرار دارد.

 

جدیدترین محصول هواوی، گوشی nova 11i است که به تازگی به بازار معرفی شده است. این مدل جدید نشان دهنده تمرکز هواوی بر یکپارچه سازی فناوری و طراحی در سری نوا است. این تلفن دارای ترکیبی چشمگیر از زیبایی شناسی و عملکرد است. با این حال، چیزهای بیشتری برای کشف در مورد nova 11i وجود دارد، زیرا به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی همه سرویس های Google را روی دستگاه نصب کنند. پس به شما پیشنهاد می کنیم که با مطالعه ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1402
گچ پلیمری چیست و چه مزایایی دارد؟

گچ پلیمری یکی از مصالح نوین پرکاربرد در صنعت ساختمان است، که در چند سال اخیر مورد توجه فعالان این صنعت قرار گرفته است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1402
با ضایعات الکترونیکی خود چه کنیم؟

ضایعات الکترونیکی چیست؟

ضایعات الکترونیکی به هر نوع وسایل الکترونیکی یا الکتریکی گفته می شود که به دلایل مختلف قابل استفاده نیستند و باید دور ریخته شوند. اقلام رایج ضایعات الکترونیکی عبارتند از لوازم خانگی، تلفن های همراه، کامپیوتر، لپ تاپ، تلویزیون، دستگاه های فکس، تاسیسات الکترونیکی، لامپ ها، تجهیزات اداری و پزشکی، دستگاه های کپی و چاپگر، سیم و کابل، تجهیزات صوتی و تصویری، سخت افزار شبکه ، سیستم های توزیع برق و ...

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
تغییر لوگوی توییتر

حرف ایکس به لوگوی جدید توییتر تبدیل شد

درحال‌حاضر افزون بر لوگوی X که روی تصویر پروفایل صفحه توییتر دیده می‌شود، نام این اکانت هم به X تغییر کرده و اکانت‌های زیرمجموعه سازمان توییتر هم به‌جای لوگوی پرنده آبی، با لوگوی X دیده می‌شوند. البته هندل یا نام کاربری این اکانت همچنان Twitter باقی مانده است.

به گفته ایلان ماسک، لوگوی جدید X درحال‌حاضر روی ساختمان مرکزی این شرکت در سان‌فرانسیسکو هم به نمایش درآمده است و در تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

ایلان ماسک اعلام کرده بود که در برند جدید این شبکه اجتماعی هر توییت معادل یک ایکس خواهد بود و برای ری‌توییت‌ها هم باید ایده‌ای جدید در نظر گرفته شود. درمجموع به‌نظر می‌رسد که مالک توییتر هنوز به همه جوانب این برنامه جامع برای ری‌برند توییتر فکر نکرده است، چون حتی خود او هم در ارائه پاسخ به برخی کاربران درباره نام ویژگی‌های قدیمی توییتر مثل اشتراک توییتر بلو در دوره جدید این پلتفرم ناتوان بوده است.

نظر شما درباره تغییر برند و لوگوی توییتر به ایکس (X) چیست؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
روش های تضمینی درمان کمر درد در فیزیوتراپی رایان

بهترین فیزیوتراپی در تهران کجاست و یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ آیا برای درمان دردهای انزجار آور مانند زانو درد، مراجعه به یک فیزیوتراپ خوب می تواند مثمر ثمر واقع شود؟ پاسخ تمامی این سوالات را می توانید در این صفحه مطالعه کنید 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
بودجه خزش در سئو

crawl bughet چیست,افزایش بودجه خزش,بودجه خزش

 

 

بودجه خزش مفهومی است که حتما در حین یادگیری سئو سایت با آن روبرو شده اید. یکی از مسائل نگران کننده برای مدیران وب سایت ها این است که صفحه جدیدی که بر روی سایت خود ایجاد می کنند حتی بعد از گذشت چند هفته همچنان توسط گوگل ایندکس نشده باشد. این مساله یکی از اتفاق های ناخوشایندی است که اگر با بودجه خزش و نحوه عملکرد خزنده های گوگل آشنایی نداشته باشید ممکن است برای شما نیز رخ بدهد.

بنابراین اگر فکر می کنید هنوز این مفاهیم را به خوبی درک نکرده اید ادامه این مطلب را از دست ندهید. آشنایی با بودجه خزش شما را در بالا بردن رتبه سایت خود و ایندکس شدن صفحات آن توسط گوگل کمک می کند.

بودجه خزش چیست؟

در ابتدای بحث لازم است اطلاعاتی در رابطه با خزنده های گوگل و ربات ها داشته باشیم تا به خوبی درک کنیم که بودجه خزش چیست. روزانه تعدادی از صفحات سایت شما توسط خزنده های گوگل بررسی می شوند و ممکن است این خزنده ها برخی از صفحات را ایندکس کنند. به این معنا که اطلاعات آن صفحه در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره شده و به کاربران نمایش داده می شود.

بودجه خزش (Crawl Budget) به تعداد صفحاتی از سایت شما گفته می شود که در هر روز توسط خزنده ها بررسی می شوند. این میزان می تواند به طور روزانه تغییر کند، اما در کل به عنوان یک فاکتور نسبتا پایدار شناخته می شود.

عوامل زیادی وجود دارند که نرخ کراول یا خزیدن ربات ها را تعیین می کنند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع صفحه
  2. جدید بودن صفحه
  3. تعداد لینک های داخلی و خارجی

اگر اخیرا صفحه ای را در وب سایت خود ایجاد کرده اید و دوست دارید هر چه سریعتر به کاربران نمایش داده شود و رتبه خوبی کسب کند، باید کراولرها (خزنده های موتور جستجو) را به سمت آن بکشانید. درواقع گاهی ممکن است مدت ها طول بکشد تا خزنده ها متوجه یک صفحه جدید شوند؛ بنابراین اگر می خواهید سئو سایت خود را با اتلاف وقت کمتری بهبود ببخشید، باید به درستی بدانید بودجه خزش چیست و از چه راه هایی می توان آن را ارتقا داد.

crawl bughet چیست,افزایش بودجه خزش,بودجه خزش

کراولرهای گوگل چه فرآیندی را طی می کنند؟

تا اینجا دریافتیم که بودجه خزش یا Crawl Budget چیست اما شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید خزنده ها و ربات ها دقیقا چطور کار می کنند. همانطور که گفتیم وظیفه خزنده ها، کراول کردن صفحات سایت و ایندکس کردن موارد مفید است. برای این کار یک ربات لیستی از URLهای سایت را دریافت می کند و مطابق آن عمل می کند. این خزنده ها با مشاهده نقشه سایت و بک لینک ها تصمیم می گیرند که در گام بعدی چه صفحاتی را اسکن کنند.

اگر ربات گوگل متوجه خرابی یا تغییر در برخی از لینک ها شود، صفحه ایندکس شده خود را به روزرسانی می کند.به عبارت دیگر هدف خزنده های گوگل این است که محتواهای مفید سایت های مختلف را ایندکس کنند، تا زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، به روزترین و مفیدترین صفحات را مشاهده کند؛ بنابراین خزنده های گوگل با دقت زیادی مراقب داده های ایندکس شده هستند.

خزنده های گوگل به طور مداوم فایل robots.txt در سایت شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که اجازه دسترسی و اسکن کردن صفحات سایت را دارند.

چگونه متوجه شویم که بودجه خزش سایتمان کم شده است؟

هزاران سایت در بستر اینترنت وجود دارند که روزانه مطالب جدیدی را منتشر می کنند یا محتواهای قبلی خود را به روزرسانی می کنند. برای اینکه تمام این سایت ها بررسی شده و بهترین موارد برای نمایش به کاربران برگزیده شوند، گوگل نیازمند یک ساختار قدرتمند و عظیم است. خزنده های گوگل در هر روز تعداد زیادی از سایت ها را اسکن می کنند؛ با این حال هنوز هم نمی توانند زمان نامحدودی را برای اسکن یک سایت اختصاص دهند، بلکه برای هر سایت یک بودجه خزش معین وجود دارد.

پس در صورتی که می خواهید صفحات مهم تری در سایت شما ایندکس شوند، باید صفحات غیرضروری و اضافی را از دسترس ربات ها خارج کنید تا وقت خود را برای مطالب مفیدتری صرف کنند. به این ترتیب با بهینه سازی نرخ بودجه خزش، قادر خواهید بود تعداد صفحات ایندکس شده خود را افزایش دهید و رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.

اما سوال اساسی این است که از کجا متوجه شویم بودجه خزش سایتمان کم شده است؟ سریع ترین راه برای کشف این موضوع مشاهده گزارش های سرور سایت است. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. با مراجعه به سرچ کنسول سایت خود و کلیک روی Settings، گزینه Crawl stats را انتخاب کنید.
  2. در این بخش شما به صفحاتی که خزیده شده اند دسترسی خواهید داشت.
  3. میانگین صفحات خزیده شده (Average crawled per day) در روز را محاسبه کنید و آن را یادداشت کنید.

بودجه خزش چیست,بودجه خزش در سئو,بودجه خزیدن

حالا باید تعداد کل صفحات سایتتان را بر عدد میانگین تقسیم کنید. اگر در انتها عددی که به دست می آورید بیشتر از ۱۰ باشد، به این معناست که ربات های گوگل می توانند روزانه تنها یک دهم از صفحات شما را اسکن کنند. پس به نظر می رسد بهتر است بودجه خزیدن سایتتان را بهینه کنید. اگر عددی که به دست آوردید کمتر از ۳ باشد جای نگرانی نیست و بودجه خزش سایت شما نسبتا مطلوب است.

گوگل کدام url ها را کراول می کند؟

اکنون به اجمال فهمیدیم که بودجه خزش چیست و خزنده های گوگل چطور رفتار می کنند. سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهیم این است که ربات ها کدام URLها را کراول یا اسکن می کنند؟ مهم ترین راهی که خزنده های گوگل از طریق آن به صفحات یک سایت دسترسی پیدا می کنند، نقشه xml سایت است. علاوه بر این پیوندهای داخلی یا خارجی نیز ربات ها را به سایت شما هدایت می کنند؛ به همین خاطر همواره توصیه می شود نقشه سایت را به طور مرتب چک کنید تا از سالم بودن URLها مطمئن شوید.

کراول باجت چیست

روش های افزایش بودجه کراول

قطعا صرف اینکه بدانیم بودجه خزش چیست کمکی به بهبود سئو سایت ما نخواهد کرد. بنابراین باید راهکارهای عملی را برای بهینه کردن بودجه کراول یا خزش سایت به کار ببریم تا به هدف افزایش رتبه سایت دست پیدا کنیم.

در ادامه مهم ترین روش های افزایش بودجه خزش( Crawl Budget) را مطرح می کنیم:

کاهش خطاها

وجود خطاها مانع کراول کردن خزنده ها می شود و می تواند به سئو سایت شما لطمه بزند. پس در گام اول برای افزایش بودجه خزش باید خطاهای سایت را شناسایی و برطرف کنید. یک راه ساده برای کشف ایرادات ساختاری و سئو فنی این است که گزارش های سرور خود را دریافت کنید. همچنین کنسول جستجوی گوگل می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. در این مرحله لازم است ریدایرکت ۳۰۱ و ۲۰۰ را پیدا کنید و بقیه URLها را تعمیر کنید. شاید لازم باشد کدها را اصلاح نموده یا URL را به جای دیگری هدایت کنید.

مسدود کردن برخی از صفحات سایت

ممکن است در سایت شما صفحاتی وجود داشته باشند که تمایلی ندارید توسط گوگل دیده شوند. اگر خزنده های گوگل وقت خود را برای اسکن کردن این صفحات تلف کنند بودجه کراول شما کاهش پیدا می کند و شانس ایندکس شدن صفحات مهم تر را از دست خواهید داد.

بهترین کار این است که مشخص کنید خزنده ها کدام صفحات را باید کراول کنند. می توانید سایر بخش ها که نیازی نیست توسط ربات ها اسکن شوند را از طریق robots.txt مسدود کنید. با این کار خزنده های موتور جستجو به این صفحات دسترسی نخواهند داشت.

لینک بیلدینگ

از جمله عواملی که می تواند به بهبود نرخ کراول سایت شما کمک کند این است که لینک های خارجی بیشتری دریافت کنید. لینک سازی بیشتر به معنای کسب اعتبار و افزایش تعداد بازدیدهای سایت است. به همین دلیل لینک بیلدینگ همیشه به عنوان یک فاکتور بسیار قدرتمند برای بهبود سئو سایت شناخته می شود. ایجاد لینک برای برطرف کردن مشکل ایندکس سایت شما موثر خواهد بود و احتمال خزیده شدن صفحات سایتتان را بالا می برد.

نتیجه گیری

موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها از زیرساخت پیشرفته ای به نام خزنده ها یا کراولرها استفاده می کند. کراولرها ربات هایی هستند که روزانه چندین سایت را اسکن کرده و محتواهای مفید آن ها را ایندکس می کنند. از آنجا که خزنده های موتور جستجو روزانه قادر به کراول کردن تعداد محدودی از صفحات سایت ها هستند، برای رسیدن به رتبه سایت بهتر باید صفحاتی که برایمان اهمیت دارند را بیشتر در معرض خزیدن قرار دهیم.

بهبود نرخ بودجه خزش کار دشواری نیست و با شرکت در دوره آموزش سئو می توانید تکنیک های آن را بیاموزید. با این حال اگر زمان کافی برای انجام این کار ندارید، پیشنهاد می کنیم از یک کارشناس سئو کمک بگیرید؛ زیرا نرخ بودجه خزش در سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
اثرات فاجعه بار لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی

محصولات آرایشی و بهداشتی این روز ها نقش مهمی در زندگی مردم دارند. با توجه این که تعداد مصرف کنندگان این محصولات بسیار زیاد است، طبیعتا برند های تقلبی و بی کیفیت نیز توسط افراد سودجو ایجاد شده و می توانند اثرات گاها جبران ناپذیری را بر سلامتی افراد بگذارند. 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1402
دایرکت ادمین و قابلیت های آن

 

دایرکت ادمین یک کنترل پنل معروف است که به طور گسترده در طراحی وب سایت و بهینه سازی منبع استفاده می شود. به دلیل قابلیت های قابل توجهی که در مدیریت سایت دارد در بین صاحبان مشاغل آنلاین متمایز است. این ابزار برای پاسخگویی به کاربران با سطوح مختلف تخصص طراحی شده است و آنها را قادر می سازد تا وب سایت های خود را به طور موثر مدیریت و ارتقا دهند.

چیزی که به شناخت و محبوبیت گسترده دایرکت ادمین کمک کرده است، مقرون به صرفه بودن، مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها، رابط کاربر پسند و سرعت استثنایی آن است. این عوامل باعث شده است که بسیاری از صاحبان وب سایت به دنبال راه حلی مؤثر و کارآمد برای نیازهای مدیریت وب سایت خود باشند.

اگر شما هم به تازگی وب سایتی را راه اندازی کرده اید و به دنبال یک کنترل پنل مناسب برای مدیریت آن می گردید، با ما در ادامه این مقاله از نیوسئو همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به طور جامع شرح دهیم که دایرکت ادمین چیست، چه خصوصیاتی دارد و چه چیزی آن را از سایر کنترل پنل های میزبانی سایت متمایز می کند.

دایرکت ادمین چیست؟
دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی سایت است که تقریبا همانند سی پنل عمل می کند و برای مدیریت سایت های مبتنی بر پایتون، جوملا، پی اچ پی، وردپرس و… کاربرد دارد.

در حال حاضر Direct admin جزو محبوب ترین ابزارهای مدیریت سایت محسوب می شود که به دلیل برخورداری از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد خود، با استقبال خوبی از سوی مدیران سایت ها مواجه شد.

این کنترل پنل مدرن و قوی می تواند به سادگی از انواع محیط های میزبانی از مشترک گرفته تا سرورهای مجازی و اختصاصی را پشتیبانی کند.

دایرکت ادمین ابزاری عالی است و استفاده از آن به مدیران سایت ها کمک می کند در زمان خود صرفه جویی کنند.

با داشتن این نرم افزار تقریبا به هر چیزی که برای مدیریت سایت خود لازم دارید، به راحتی دسترسی خواهید داشت. از جمله ویژگی هایی که در دایرکت ادمین وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

phpMyAdmin،
MySQL
SSL
پیکربندی وب سرور
SSH
پیکربندی سرور ایمیل
دایرکت ادمین موجب می شود کنترل کاملی بر سرور خود داشته باشید و عملکردهای سایت را به خوبی تحت نظر بگیرید.

ویژگی های دایرکت ادمین چیست؟
پس از اینکه به خوبی دریافتید که دایرکت ادمین چیست، باید ویژگی های آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا برای مدیریت سایت خود به Direct admin نیاز دارید. پنل میزبانی دایرکت ادمین به مدیر سایت این امکان را می دهد که پایگاه داده ها، حساب های ایمیل، دامنه ها، امنیت و… را در سایت خود مدیریت کند.

استفاده از دایرکت ادمین بسیار آسان است و رابط کارآمد و ساده ای را ارائه می کند که هم برای کاربران مبتدی و هم برای حرفه ای مناسب است. این ویژگی به خصوص زمانی که دامنه ها و سایت های متعددی را مدیریت می کنید، اهمیت دارد.

از جمله دیگر مزایای دایرکت ادمین قابلیت تنظیم بودن رابط کاربری است و هر فرد متناسب با سطح مهارت خود، می تواند از گزینه های متفاوتی در این ابزار استفاده کند.

ابزار دایرکت ادمین هم برای افراد حرفه ای و با تجربه کاربرد دارد و هم برای کسانی که به تازگی در حال گذراندن دوره آموزش وردپرس هستند.

ویژگی دیگر دایرکت ادمین که آن را به یک کنترل پنل پرطرفدار تبدیل می کند، سرعت بالای این ابزار است. DirectAdmin برای میزبانی سایت به حداقل منابع سیستم نیاز دارد و حتی برای سرورهای اختصاصی با بارگذاری زیاد نیز ایده آل به نظر می رسد.

این ابزار بر خلاف سایر کنترل پنل های موجود برای کار کردن نیازی به پیکربندی خاصی ندارد و به تنهایی می تواند خود را برای میزبانی هر محیطی تغییر دهد.

نکته مهم در مورد دایرکت ادمین این است که در صورت از کار افتادن یا مسدود شدن سرورها، این ابزار به طور خودکار مجددا راه اندازی می شود و دیگر نیازی نیست نگران این مشکل باشید که سرورهای شما از کار بیافتند.

 

قسمت های مختلف دایرکت ادمین
کنترل پنل دایرکت ادمین وردپرس دارای بخش های مختلفی است که هر یک از آن ها دسترسی های مخاطبی را برای کاربر فراهم می کنند. به عنوان مثال بخش های مدیریت، نمایندگی و کاربر در این ابزار قابل استفاده هستند.

در ادامه به معرفی برخی از قسمت های دایرکت ادمین و کاربردهای هرکدام از آن ها می پردازیم:

مدیر فایل: دایرکت ادمین دارای یک مدیر فایل( File Manager) برای مدیریت تمام فایل های شما در کنترل پنل است. در این قسمت می توانید هر فایلی را که می خواهید آپلود، حذف، دانلود، ایجاد و ویرایش کنید یا تغییر نام دهید. به لطف ویرایشگر قدرتمند مدیر فایل دایرکت ادمین، امکان ویرایش تمام فایل های وب سایت با هر فرمتی از قبیل HTML، CSS، JS، PHP وجود دارد.
ایجاد بک آپ: این بخش همانطور که از نامش پیداست مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی بک آپ ها می شود.
اطلاعات سیستم و فایل ها: به کمک این قسمت مدیر سایت می تواند به تمام اطلاعات سیستم و داده هایی که بارگذاری شده است یا فایل های بکاپ به صورت فایل فشرده دسترسی داشته باشد.
پشتیبانی: قسمت راهنمایی و پشتیبانی مختص زمانی است که مدیر وب سایت در خصوص یک مشکل نیاز به کمک و مشاوره کارشناسان دارد. همچنین تیکت هایی که به تیم پشتیبانی دایرکت ادمین ارسال می شود در این بخش قابل مشاهده است.
ایمیل منیجر( Email Manager): بخش مدیریت ایمیل ها در دایرکت ادمین امکاناتی را برای افزودن اکانت جدید، تغییر رمز ورود به ایمیل حساب دایرکت ادمین، پاسخ خودکار به ایمیل های دریافتی و چندین قابلیت دیگر را برای مدیر سایت فراهم می کند.
دایرکت ادمین یا سی پنل؟! کدام مناسب تر است؟
تا اینجا متوجه شدیم که دایرکت ادمین چیست و هر کدام از ویژگی های آن چطور در مدیریت سایت به وبمستر کمک می کنند.

ممکن است برای افرادی که در حال گذراندن دوره آموزش دایرکت ادمین هستند این سوال ایجاد شود که آیا واقعا دایرکت ادمین از بقیه کنترل پنل ها بهتر است؟

تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل چیست؟

در پاسخ به این سوال ها باید گفت دایرکت ادمین و cpanel تفاوت اساسی با هم ندارند و هر دو جزو بهترین کنترل پنل ها برای مدیریت سایت محسوب می شوند. با این حال برخی از جزئیات در این کنترل پنل ها با همدیگر فرق می کند و مدیران سایت ها باید بر اساس نیاز خود و سطح دانش و مهارتی که دارند برای انتخاب یکی از کنترل پنل های دایرکت ادمین یا سی پنل اقدام کنند.

سی پنل از لحاظ گرافیکی قوی تری است اما این ویژگی سبب می شود سرعت آن نسبت به دایرکت ادمین کمتر باشد.
دایرکت ادمین امکان دسترسی رایگان به برخی از امکانات پایه ای و ضروری مدیریت سایت را برای همه کاربران فراهم کرده است اما برای ارتقای این نرم افزار و استفاده از ویژگی های پیشرفته تر باید هزینه ای را بپردازید.
در سی پنل ابزارهای بیشتری به صورت رایگان قابل استفاده هستند اما هزینه کلی که برای خرید سی پنل پرداخت می کنید بسیار بیشتر از دایرکت ادمین است. بنابراین اگر نیاز به امکانات خیلی پیشرفته ندارید، می توانید مدیریت سایت خود را با قابلیت های رایگان دایرکت ادمین به خوبی انجام دهید.
سخن پایانی
انتخاب کنترل پنل مناسب و سرویس میزبانی با امکانات کافی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران سایت ها باید برای پیشرفت کسب وکار آنلاین خود انجام دهند. ابزارهای مختلفی که در محتواهای آموزش سئو نام آن ها را مشاهده می کنید هر کدام قابلیت های مختلفی داشته و امکانات متعددی را در اختیار وبمستر قرار می دهند. با مطالعه این مقاله دریافتیم که دایرکت ادمین چیست، چه تفاوت هایی با سی پنل دارد و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد بهبود سئو سایت خود را دارید و می خواهید این را با کمترین هزینه انجام دهید، از کنترل پنل دایرکت ادمین برای مدیریت عملکردهای سایت خود کمک بگیرید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1402
چه کسی صاحب اینترنت است؟

صاحب اینترنت و حقایقی که شاید نمیدانستید

آیا شما هم فکر میکنید فردی بسیار ثروتمند، مرموز و ناشناس صاحب اصلی اینترنت است؟ یا فردی که از مقامات بلند پایه می باشد و قدرت بسیار زیادی دارد؟ قبل از پرداختن به جواب های این سوالات باید به این موضوع اشاره کرد که اینترنت احتمالا عظیم ترین سیستم خلق شده توسط بشریت می باشد که بیشتر از شصت سال قدمت دارد. اگر شما نیز به این موضوعات راجع به اینترنت و صاحب آن فکر می کنید به شما پیشنهاد میکنم حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

صاحب اینترنت

صاحب اصلی اینترنت چه کسی است؟

صاحب اینترنت به صورت عمومی اشاره به یک شخص خاص ندارد، زیرا اینترنت به عنوان یک شبکه جهانی از طریق ارتباط بین انواع دستگاه‌ها و شبکه‌ها از طریق ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) عمل می‌کند. صاحبان اینترنت شامل شرکت‌ها، سازمان‌ها، دولت‌ها و حتی افرادی هستند که به عنوان ارائه دهندگان خدمات اینترنت عمل می‌کنند و زیرساخت‌های اینترنت را ایجاد و مدیریت می‌کنند. به طور خلاصه، اینترنت متعلق به یک شخص خاص نیست و صاحبی که به طور کلی مورد اشاره قرار می‌گیرد، می‌تواند مجموعه‌ای از افراد و سازمان‌ها باشد که در زمینه ارائه خدمات و مدیریت اینترنت فعالیت می‌کنند.

اینترنت

پدر اینترنت و خالق www چه کسی بود؟

پدر اینترنت جهان را می‌توان به لقب "تیم برنرز لی" (Tim Berners-Lee) نسبت داد. وی یک مهندس و عالم کامپیوتر بریتانیایی است که در دهه 1980 نوآوری اساسی ایجاد کرد که به شکل اینترنت کنونی معروف است. تیم برنرز لی با ایجاد زبان HTML، پروتکل HTTP و نامگذاری URL، اساس‌های اصلی اینترنت را بنا نهاد. بنابراین، او می‌تواند به عنوان پدر اینترنت جهان شناخته شود.

در زمان شکل‌گیری اینترنت کنونی، تلاش‌ها و نقش دیگری نیز وجود داشت. نیکولا تسلا با ارائه تئوری سیستم بی‌سیم جهانی، مارشال مکلوهان با پیش‌بینی یک دهکده جهانی اطلاعات، و ونوار بوش با فرضیه‌ی مکانیک اینترنت، از جمله شخصیت‌هایی بودند که در ایجاد و شکل‌گیری اینترنت نقش داشتند.

در ادامه، رابرت تیلور با ایده‌ی اجرای یک شبکه بزرگ، که در نهایت به نام ARPANET شناخته شد، اینترنت را راه‌اندازی کرد. این شبکه بزرگ، که ابتدا به صورت اتصال کامپیوترها به یکدیگر شکل گرفت و سپس به شبکه‌ی سوئیچیگ بسته‌های اطلاعات تبدیل شد، پس از مدتی به اینترنت جهانی تبدیل شد.

در سال‌های ابتدایی دهه 70 میلادی، ری تاملینسون اولین ایمیل را فرستاد و در سال 1973، رابرت کان و وینتون سرف پروتکل TCP را طراحی کردند که امروزه از آن استفاده می‌شود. برخی این دو نفر را به عنوان پدر اینترنت امروز میشناسند.

حاکمان اینترنت و درآمد اینترنت

با درک این موضوع که چه کسانی در شکل‌گیری اینترنت نقش داشتند، می‌توانیم بگوییم که اینترنت بیشتر به عنوان یک مفهوم یا ایده است و نه یک اختراع فیزیکی. از این رو، اختراع آن به یک شخص خاص واگذار نمی‌شود. اما اگر بپرسید که صاحب اینترنت کیست، می‌توانیم بگوییم که تعدادی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISPها) مالک بخش‌های اصلی زیرساخت‌های اینترنت هستند.

به عنوان مثال، اپراتورهای مخابراتی مالک بخش‌های بزرگی از این زیرساخت‌ها هستند. با این حال، آنها همچنان صاحب اینترنت نیستند. هیچ دولت یا شرکتی نمی‌تواند ادعا کند که صاحب اینترنت است. در واقع، هیچکس و همه‌کس صاحب آن نیستند. چرا که تعداد بی‌شماری از افراد در رسیدن به اینترنت نقش داشته‌اند و دارند و می‌توانند در کیفیت و سطح دسترسی به آن تأثیر بگذارند و خودشان را صاحب اینترنت می‌دانند.

حاکمان اینترنت

صاحب داده ها کیست؟

بحث‌های زیادی درباره مالکیت داده‌ها در اینترنت اخیراً مطرح شده است. داده‌ها که منابع عمده‌ای از درآمد و قدرت کنترل اینترنت هستند، مالکیت قطعی خاصی ندارند. با این حال، می‌توان گفت که فرد یا شرکتی که پلتفرم تولید داده را اداره می‌کند، احتمالاً صاحب داده‌ها به حساب می‌آید. اما هنوز قوانین دقیقی در این زمینه وجود ندارد و این موضوع به مباحث حقوقی و حقوق مالکیت فکر می‌کند.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : fns4565
تاریخ : شنبه 31 تير 1402